17.6.2014

Valmistujaistarjoiluja






Viikonlopun kakkusaldo jatkuu...

Valmistujaisiin tein pari kakkua, 40 fantasiapikkuleipää ja gluteenittoman massapäälysteisen kääretortun. Valitettavasti pikkuleivistä oli osa hajonnut matkalla, loput kuulemma esille laitettaessa. Tiedä sitten mikä oli syynä, kun samanlaisesta kaulitttavasta massasta ne tein kuin aiemmikin. Katkesivat siis lakin tupsuosan "kaulasta".

Nämä on niitä asioita jotka harmittavat sekä tilaajaa että tekijää ja niihin on vain totuttava. Onneksi näin käy kuitenkin todella harvoin. Töissä ollessa sitä negatiivista palautetta on ollut pakko alkaa käsittelemään, kun ei siihen ole tottunut. Varsinkin ensimmäinen kerta lannisti ja hetken tuntui siltä, etten osaakaan mitään. Tuntuu ihan hirveältä, kun isommassa firmassa se palaute voi olla luokkaa: "Olet ihan *aska ja kerron mihin voit kakkusi tunkea". Henkilökohtaisesti sitä on todella vaikea olla ottamatta. Mutta, meitä on moneen junaan. Tuntuu että somen myötä se asenne, että voit sanoa ihan mitä vaan "kasvottomasti", on yleistynyt. Harvemmin kun kyse on siitä, etteikö se työn tekijä olisi parhaansa yrittänyt. Joskus ne ajatukset ei vaan kohtaa. Yhtään.


4 kommenttia:

  1. Negatiivinen palaute kyllä näissä kakkuasioissa lannistaa, miksei muissakin. Jotenkin ne kakut ovat niin henkilökohtaisia luomuksia, että tuntuu pahalta jos joku ei niistä pidäkään. En myöskään haluaisi olla niissä juhlissa itse mukana, joihin kakun teen. tarkkailen koko ajan muiden ilmeitä, kun syövät kakkua ja mun haukansilmä huomaa heti, jos joku jättää kakkua lautaselleen - ja siitä saankin aiheen pohtia, että "tulikohan vatsa jo täyteen vai oliko kakussa kenties jotain vikaa". Huoh. Rasittavaa.
    Niin ja nuo ylläolevat tekemäsi kakut ovat todella kauniita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, onhan näiden eteen monta tuntia töitä tehty ja palanen sitä omaa sielua vuodatettu. Harvemmin kukaan näitä sutaisten tekee tai sitten ei ole kyllä oikealla alalla. Tai yhtä intohimoinen kuin minä. Multakin harvemmin edes lähtee mitään sellaista ulos, mikä ei olisi huolella ja rakkaudella tehty. Kyllä mä myönnän jos oikeasti olen virheen jossain tehnyt ja se on inhimillistä se. Mutta todella rankkaa on kuulla sitä negapalautetta joka on annettu ihan silkkaa ilkeyttä. Näiden kohdalla niin ei ollut, mutta olen kyllä anonyymisti sitäkin saanut.

      Poista
  2. asiakaspalvelussa ei voi mitenkään välttyä negatiiviselta palautteelta, mutta sen saadessa kun muistaisi ne monet positiiviset palautteet. olet onneksi jo pitkään tehnyt ihmisten parissa töitä, joten sulla on kokemusta mitä on epäreilu palaute. tosin en siihen minäkään saanut kilpeä kasvatettua 20 vuoden aikana. sattuu joka kerta kun se osuu omalle kohdalle. nyt tuntuu olevan vallalla muoti-ilmiö, että kaikkialla käydään kommentoimassa ikävästi, vaikka kyseinen asia ei edes sitä ihmistä itseään koskisi. kyllä meitä kakkujen kehuajia riittää ja muistutetaan sun taidoista :)

    VastaaPoista
  3. Tuo on kyllä niin tuttu tunne, jos joku epäonnistuu ja tulee palautetta siitä mietin vain mielessäni osaanko enää ollenkaan leipoa. Minä unohdin viikonlopun Salama McQueen 3D kakusta itse salaman, hävetti aivan kauheasti kun huomasin sen vasta valokuvista. Ei ollut synttärisankari edes huomannut, kun siitä nolona kysyin. Kyllä tämän mokan hyvitän seuraavassa tilauksessa, vaikkei siitä harmia ollut!

    VastaaPoista

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...