18.4.2015

Frozen kakku


5-vuotis syntymäpäiville toivottiin Frozen-aihetta. Kakkuun haluttiin kermapursotukset, sinistä ja pinkkiä sekä Anna ja Elsa.

Olen todennut että piirrettyjä ihmishahmoja on todella vaikea tehdä siten että lopputulos näyttää samalta kuin esimerkki. Yleensä homma pissii silmissä, kun etenkin naishahmoilla on yleensä monimutkaiset "meikatun oloiset" silmät. Olen nähnyt muutaman version (ei minun) joissa lopputulos näyttää enemmän katunaiselta kuin Disneyn prinsessalta, joten päätin etten lähde yrittämään vaan teen yksinkertaisemmat, mutta kuitenkin tunnistettavissa olevat hahmot. Onneksi on Pinterest!

Kermalla ei pysty leikittelemään ihan samanlailla kuin massoilla, tai ainakaan minä en sitä osaa. Olen tottunut näkemään näyttäviä Frozen kakkuja joissa on paljon näyttäviä osia kuten lumihiutaleita ja jäätä ja lunta. Päätin sitten että kerta nuo hahmotkin ovat erilaiset niin miksei sitten koko kakku voi olla hieman erilainen.

Aamulla vakaana aikomuksenani oli tehdä kakun reuna ruusukepursotuksena, mutta siinä värejä sekoitellessani päätin kuitenkin tehdä sileän monivärisen reunan ja pursottaa päälle "huippuja. Olin edellisiltana keittänyt isomaltoosia ja valanut siitä valmiiksi jäätä. Yritin jäänpaloja kovasti asetella hahmojen taakse ikään kuin jääseinäksi, mutta se näytti ihan hassulta, eikä sopinut kakun yleisilmeeseen. Lisäksi niitä ei saanut mitenkään järkevästi kiinni. Palaset löysivät sitten paikkansa kermahuippujen välistä.



3 kommenttia:

  1. Voi mikä ihanuus kakku! :) Itseä harmittaa suunnattomasti, se kotona odottava epäonnistunut kakkupohja, joka on ihan lättänä toiselta puolen... :(

    VastaaPoista
  2. Mieletön!! :)

    VastaaPoista
  3. Olisiko antaa kakun ohjetta?

    VastaaPoista

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...